Zajęcia indywidualne „Uczę się pilnie” – to forma zajęć, która ma na celu usuwanie przyczyn i objawów trudności w uczeniu się, a więc stworzenie dziecku możliwości do wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego, stymulowanie funkcji percepcyjno-motorycznych, wyrównywanie braków w umiejętnościach i wiadomościach oraz usuwanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
Na zdjęciach Helena, która pracuje na układankach lewopółkulowych. Ta pomoc dydaktyczna ułatwia dzieciom rozwijanie umiejętności myślowych, ale usprawnia zaburzenia koncentracji oraz ułatwia zapamiętywanie liter, słów i przedmiotów.
Szymon natomiast utrwala umiejętność czytania metodą krakowską, która polega na tym, że dziecko uczy się najpierw sylab, a nie poszczególnych liter. Krakowska metoda czytania (zwana też sylabową) jest elementem terapii neurobiologicznej, która stymuluje wszystkie funkcje poznawcze u dziecka.
Zajęcia realizowane są w ramach projektu „DROGA DO SAMODZIELNOŚCI – SPECJALISTYCZNE WSPARCIE REHABILITACYJNO-TERAPEUTYCZNE DLADZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” rok II realizowany w okresie 01.04.2024 – 31.03.2025 współfinansowanego ze środków PFRON.