Zajęcia korekcyjno–kompensacyjne

Zajęcia korekcyjno–kompensacyjne o tematyce jesiennej miały na celu poszerzanie wiedzy dzieci o zwierzętach leśnych oraz ich przygotowaniach do zimy. W akcji widzimy Marcela, Filipa i Olka. W trakcie zajęć uczniowie doskonalili umiejętności poznawcze – rozwijali spostrzegawczość, pamięć, koncentrację uwagi oraz logiczne myślenie. Poprzez działania praktyczne i zabawy manualne ćwiczyli również motorykę małą, precyzję ruchów dłoni i palców, oglądały ilustracje zwierząt leśnych (jeż, wiewiórka, niedźwiedź, sarna, lis) a także rozpoznawały i nazywały zwierzęta oraz ich charakterystyczne cechy, słuchały opowiadania o jesieni w lesie. Zastosowane metody sprzyjały aktywizowaniu wszystkich zmysłów – wzroku, słuchu i dotyku – oraz kształtowaniu umiejętności współpracy i komunikacji.
Dzieci poszerzały wiedzę o zwierzętach leśnych i ich zwyczajach, rozwijały percepcję wzrokową, słuchową i koordynację wzrokowo- ruchową, doskonaliły sprawność manualną i precyzję ruchów, ćwiczyły koncentrację uwagi i pamięć, rozwijały umiejętność wyrażania się poprzez sztukę i zabawę.