Trening słuchowy jako metoda pracy na zajęciach Kształcenie Funkcji Komunikacyjnych
Odbieranie informacji słuchowych jest jednym z procesów poznawczych, które w znaczącym stopniu przyczynia się do rozwoju mowy i umiejętności komunikowania się z otoczeniem. Proces ten powinien przebiegać bez zakłóceń, jednak nie zawsze tak się jest, ponieważ odbiorca może słuchać, ale “nie słyszy”. Odbieranie dźwięków z otoczenia często jest bierne, zaś słuchanie zależy przede wszystkim od dziecka, jego chęci i aktywizacji. Prawdziwe słuchanie dźwięków wymaga skupienia i dużego wysiłku ze strony uczestnika treningu. Stąd trening słuchowy jest idealnym rozwiązaniem u osób borykających się z różnymi zaburzeniami językowymi, uszkodzeniami neurologicznymi czy wadami genetycznymi, ponieważ jego celem jest poprawa odbieranych bodźców słuchowych, zaktywizowanie uwagi i koncentracji słuchowej, a także lepsze funkcjonowanie układu nerwowego.
Poniżej możemy zobaczyć jak ćwiczą trening słuchowy uczniowie podczas zajęć Kształcenie Funkcji Komunikacyjnych
Zajęcia realizowane są w ramach projektu „DROGA DO SAMODZIELNOŚCI – SPECJALISTYCZNE WSPARCIE REHABILITACYJNO-TERAPEUTYCZNE DLADZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ” II rok realizowany w okresie 01.04.2024 – 31.03.2025 współfinansowanego ze środków PFRON.